Szukaj:

Strona główna –> Opis systemu –> ...dla instalatora

bibinetsystem kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy - opis dla instalatora

Ogólna charakterystyka

System bibinet jest przeznaczony do kontroli dostępu do pomieszczeń i rejestracji czasu pracy pracowników w małych, średnich i dużych firmach. Minimalny system to pojedynczy kontroler pełniący funkcję kontroli dostępu bądź rejestracji czasu pracy podłączony do pojedynczego komputera. Natomiast, dzięki możliwości dołączania urządzeń do wielu komputerów i wykorzystaniu w komunikacji internetu, maksymalne możliwości systemu bibinet są praktycznie nieograniczone.
Identyfikatorami w systemie są transpondery (identyfikatory) wykonane w postaci kart plastikowych lub breloczków, które wystarczy zbliżyć do czytnika w celu identyfikacji. Dzięki temu system jest niezawodny, trwały i wygodny w użyciu.
System bibinet opiera się na współpracy dwóch sieci:

  • sieci komputerowej, a właściwie tej jej części na której zainstalowano programy bibi
  • sieci urządzeń bibinet służących do kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy

Te dwie sieci łączą się ze sobą w węzłach sieci bibinet. Takim węzłem sieci jest komputer, na którym zainstalowano oprogramowanie bibinet serwer.

Podstawowe parametry systemu bibinet:

  • obsługa do 10 000 identyfikatorów zbliżeniowych
  • bufor o pojemności 32 000 zdarzeń w każdym kontrolerze
  • możliwość podłączenia urządzeń do wielu komputerów
  • możliwość podłączenia urządzeń przez sieć LAN lub internet
  • obsługa setek kontrolowanych przejść
  • tryb pracy: off-line lub on-line
  • zasilanie: 12V DC (11..15 V DC)
  • możliwość sterowania urządzeniami zewnętrznymi (ryglami, elektromagnesami, kołowrotami itp.) poprzez wyjścia przekażnikowe (PK)
  • sygnalizowanie stanów alarmowych przez wyjścia tranzystorowe (OC)
  • praca na wielu komputerach (program sieciowy) także przez internet

Urządzenia systemu bibinet

Podstawowymi elementami transmisyjnymi systemu bibinet są interfejsy:

  • interfejs RS232 - RS485 bibi-F21, umożliwiający podłączenie na magistrali RS485 do 100 kontrolerów bibi-K12 do jednego portu szeregowego komputera (COM).
  • interfejs Ethernet - RS485 bibi-F22, umożliwiający podłączenie na magistrali RS485 do 100 kontrolerów bibi-K12 do gniazda sieci LAN lub routera internetowego

Podstawowym zaś urządzeniem sterującym jest kontroler 2 przejść lub śluzy bibi-K12 posiadający 2 wyjścia przekaźnikowe, 2 wyjścia tranzystorowe OC, 2 wejścia czujników otwarcia drzwi, 2 wejścia przycisku wyjścia, 4 wejścia czytników RS232 (seria bibi) lub 2 czytników innych producentów z interfejsem Wiegand, Track 2 lub Data/Clock (np. HID, Idesco, Kantech, MR Access, Novar, Promag itp.), także biometrycznych. Dodatkowo wyposażony jest w wewnętrzną magistralę RS485, która może służyć do obsługi wyświetlaczy LED (zegar pokazujący czas kontrolera). Posiada także pamięć 10000 kart i ich uprawnień oraz bufor 32000 zdarzeń.

Systemy identyfikacji - czytniki, transpondery

Standardowo, w systemie bibinet, wykorzystywane są karty zbliżeniowe (transpondery) systemu Unique lub Mifare. Do kart Unique dostępne są dwa rodzaje czytników z serii bibi:

  • bibi-R32 - mały czytnik odporny na warunki atmosferyczne
  • bibi-R21 - czytnik wyposażony w wyświetlacz, przeznaczony głównie do rejestracji czasu pracy

Karty Mifare obsługuje obecnie jeden czytnik z serii bibi:

  • bibi-R33 - niewielki czytnik odporny na warunki atmosferyczne

Wszystkie czytniki bibinet wyposażone są w interfejs RS232. Do kontrolera można dołączyć 4 takie czytniki.
System bibinet umożliwia zastosowanie innych kart identyfikacyjnych (zbliżeniowych, magnetycznych) i odpowiednich do nich czytników. Obecnie, oprócz czytników z interfejsem RS232, możliwe jest zastosowanie czytników z interfejsem Wiegand, Track 2 lub Data/Clock. W tych wypadkach do kontrolera można dołączyć tylko 2 takie czytniki. Dzięki temu system może pracować z czytnikami innych producentów w innych systemach identyfikacji: oprócz Unique i Mifare także Legic, HID i inne. Czytniki z poszczególnych systemów identyfikacji zostały usystematyzowane i opisane w dziale Urządzenia -> Czytniki.
Czytniki z danego systemu identyfikacji współpracują z odpowiadnimi transponderami (identyfikatorami) wykonywanymi w postaci kart plastikowych, breloczków, opasek itp.
Identyfikatory wprowadza się do systemu (przyporządkowuje odpowiednim osobom) poprzez dowolny czytnik w systemie lub przy pomocy specjalnego czytnika administratora systemu (np. Mm-R32/PC lub PCR300), który dołączony jest do komputera administratora.
Na kartach plastikowych można wykonywać nadruki przy użyciu specjalnych drukarek do kart.
(Firma MicroMade świadczy także usługi związane z drukowaniem i personifikacją kart).

bibinet to przede wszystkim duża prostota budowania systemu kontroli dostępu i RCP, zgodność systemu z normą PN-EN 50133-1 (kontrola dostępu) i urządzeń z wymaganiami stawianymi przez Unię Europejską (CE).
Przykłady instalacji kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy można pobrać do przeanalizowania w postaci zestawu pomocnych opracowań. Pomocna przy wyborze elementów systemu z pewnością będzie też tabela sprzętu.

Gdzie kupić?

Firmy instalacyjne mogą zaopatrywać się w sprzęt firmy MicroMade na kilka sposobów:

  • w hurtowniach znajdujących się w większych miastach na terenie całego kraju, gdzie oprócz urządzeń MicroMade można nabyć zasilacze, osprzęt, kable itp. niezbędne do wykonania systemu.
  • składając zamówienia poprzez sklep elektroniczny
  • składając zamówienia pocztą elektroniczną lub standardową
  • poprzez zakup w siedzibie firmy w Pile

Wybór należy do Państwa.

Pomoc techniczna

W trosce o profesjonalnie wykonany system kontroli dostępu i ewidencji czasu pracy, MicroMade stara się przekazać maksymalnie dużo wiedzy o swoich produktach poprzez:

  • umieszczanie bogatej dokumentacji w formacie PDF na stronie produktu www.bibinet.pl
  • załączanie kart katalogowych i instrukcji do każdego urządzenia systemu (interfejs, kontroler, czytnik)
  • publikowanie odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ)
  • udzielanie pomocy technicznej przez telefon, pocztę elektroniczną, przez internet za pomoca programu TeamViewer.
  • szkolenia organizowane przez hurtownie lub w siedzibie firmy MicroMade

Na stronie internetowej zawsze dostępna jest najnowsza wersja oprogramowania systemu bibinet. Można ją zainstalować w wersji DEMO. Pozwala to na poznanie funkcji programu i jego interfejsu. Istalację programu, szczególnie wielostanowiskową (w większych firmach) zalecamy przekazać do wykonania przez Administartora Sieci Komputerowej Klienta.

Życzymy samych zadowolonych klientów!

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Szczegóły w polityce prywatności.
Wszystkie nazwy i znaki towarowe użyte na niniejszej stronie internetowej są własnością odpowiednich firm.
Odtwarzanie lub kopiowanie treści niniejszej strony internetowej bez zgody właściciela jest zabronione.
MicroMade - polski producent urządzeń elektronicznych do rejestracji czasu pracy i kontroli dostępu.

strona główna opis systemu urządzenia oprogramowanie wsparcie techniczne partnerzy
kontakt dla użytkownika interfejsy podstawowe bibi faq instalatorzy
polityka prywatności dla przedszkola kontrolery bibi-szef oprogramowanie hurtownie
WEEE dla urzędu czytniki bibi-bramka zamów licencję oprogramowanie
cennik dla instalatora akcesoria narzędziowe zamów abonament media
zasady sprzedaży dla projektanta identyfikatory zamów licencję dokumentacje
e-sklep inne szkolenia
mapa strony archiwum referencje
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×